søndag 20. januar 2008

Fra asken til ilden

Asken: Å være hjemme hele uka med to syke barn, og megle i krangling, tørke snørr og tårer og administrere trøst og kalde kluter samtidig som man prøver å få gjort fornuftige jobbeting.

Ilden: Å være hjemme alene hele helga med to barn som er blitt friske og irriterende raske, samtidig som man selv er blitt dausjuk og feberslapp og bare vil sove eller dø.

Snøft.
På tide at mannen kommer hjem fra Købehavn nå, den flyfilla (kan man bruke et sånt uttrykk om menn? Who cares.).

PS: Se bort fra bloggpost tidligere i dag. Åpenbart et utslag av feberfantasier som gjorde at jeg et øyeblikk trodde jeg hadde kommet på noe dypsindig og underfundig. Pinlig. Er åpenbart like potensielt utrygt å poste i feberrus som i fylla.

4 kommentarer:

Toril sa...

Stakkars, stakkars deg! Du fortjener minst en uke på Tenerife, eller annet ønsket sted, uten mann og barn men med bok, rødvin og god musikk på øret:) Men hold deg unna laptopen når du har kommet til bunnen av rødvinsflasken...

God bedring fra Toril

rikke sa...

Stakkars Pandusen! Og på toppen av det hele er mannen blitt syk også?? Elendig opplegg, altså, men da får man i hvert fall håpe dere er ferdige for en god stund fremover. Men for sikkerhets skyld: god bedring til alle som èn!
ps: jeg er på jobb - fnis! :D

Hanne sa...

Toril: Åhhhh, ikke sett griller i hodet mitt. Det høres vidunderlig og helt usannsynlig ut. Men da mannen kom hjem i går, inntok jeg gjesterommet i ensom majestet, og har bare vært ute derfra for å fylle på med medisiner og væske. Nå har jeg vært ute av senga i ti minutter, og kjenner at jeg er på vei tilbake straks.

Rikke: Ja, han er ikke helt i form, han heller. Men det er mest synd på meg, derfor er det hans tur til å prøve å holde fortet samtidig som han er syk (og det ER jeg som er sykest, altså).

rikke sa...

Klart det er mest synd på deg! Han har jo sikkert bare blitt klein pga Købenturen likevel, mens du har vært en blanding av Martha Stewart og Florence Nightinggale. Hvil deg med mer enn god samvittighet, og bli bra igjen fort alle sammen!
Et lite tips hvis du har en forkjølelse som henger igjen etterpå: Triomega sin forkjølelsesvitaminpakke med svarthyllekstrakt. Den funker virkelig!